Professionel hjemmeside, SEO og branding Monicakruuse

KONTAKT MIG

Handelsbetingelser

www.monicakruuse.dk

Generelle oplysninger

Monica Kruuse Bach
Vissenbjergvej 2
4000 Roskilde
CVR: 38512080

E-mail: kontakt@monicakruuse.dk
Telefon: +45 50 92 18 21

Priser

Alle priser oplyst på hjemmesiden er i DKK og ekskl. moms, da jeg primært arbejder med andre erhvervsdrivende.

Betaling

Når du bruger mig som konsulent faktureres timeforbrug løbende pr. påbegyndt kvarter. Jeg sender en faktura på e-mail, når en opgave er løst.

Når du bestiller en hjemmeside eller et andet større produkt, betales halvdelen inden opstart og den anden halvdel når projektet er færdigt og godkendt af dig.

Yderligere ratebetaling kan arrangeres, hvis det er bedre for dig. Det vil dog stadig være sådan, at du betaler et beløb inden opstart.

Faktura fremsendes på e-mail. Betalingsfristen er 8 dage (med mindre andet er aftalt). Ved betaling efter forfald tilskrives der renter på 0,70%, pr. påbegyndt måned, samt et gebyr på 100,00 DKK.

Kørsel faktureres med statens takst pr. kørt kilometer + tid i bilen på 300 kr. eks. moms pr. time.

Min timepris er 2022, DKK 1000,00 ex. moms. Priserne reguleres hver den 1. januar.

Særligt fakturagebyr: Hvis en betaling af et abonnement på for eksempel WordFence Premium skal håndteres af mig, opkræves et fakturagebyr på 200 DKK for viderefaktureringen af abonnementet.

Jeg arbejder ikke gratis. Kun hvis jeg selv vælger det.

Levering

Ved køb af hjemmeside eller andet større produkt aftales leveringsdato på forhånd.

Ved accept af tilbud accepteres samtidig, at du overholder dine deadlines for levering af indhold mv. Gør du ikke det, kan jeg ikke garantere, at jeg kan overholde min del af tidsplanen.

Din opgave vil blive flyttet til næste ledige tidspunkt i min kalender, og du er ikke berettiget til nogen form for kompensation.

Opgaveløsning uden for normal arbejdstid

Hvis arbejdet kræver, at jeg arbejder mellem klokken 17.00 og 8.00 på hverdage kommer et tillæg på 50 procent oveni.

I weekender og på helligdage kommer et tillæg på 100 procent. Weekenden begynder fredag klokken 17.00.

Hvis jeg arbejder på disse tidspunkter, fordi det passer bedst i min personlige planlægning, skal du selvfølgelig ikke betale tillæg.

Indgåelse af aftale med mig

En aftale er først bindende, når vi begge har bekræftet. Hvis vi laver en mundtlig aftale, sender jeg efterfølgende en ordrebekræftelse, så vi er enige om aftalen.

Hvis vi laver aftalen på e-mail eller skriftligt på andre platforme, sender jeg også en ordrebekræftelse.

Ansvar

Hvis du direkte eller indirekte er skyld i, at der skal laves ændringer eller rettelser i projektet (udover de aftalte revisioner), faktureres der konsulenttimer.

Som kunde garanterer du, at alle elementer af tekst, billeder eller andet grafisk materiale, du giver til mig, enten ejes af dig eller at du har tilladelse til at bruge det. Når du giver mig tekst, billeder, grafisk materiale mv. accepterer du at beskytte mig mod ethvert krav fra en tredjepart.

Det er dit endelige ansvar at sikre at evt. tekster, herunder navne, kontaktinfo mv. er korrekte, samt at billeder er korrekte, inden du endeligt godkender hjemmesiden som værende færdig. Eventuelle rettelser efter færdiggørelse er ikke inkluderet i tilbuddet og vil blive faktureret som konsulenttimer.

Jeg står ikke til ansvar for dine eventuelt manglende IT-kundskaber og problematikker opstået herom. Jeg vil dog som udgangspunkt oplære dig i brug af din hjemmeside ved levering af produktet.

Jeg kan ikke gøres ansvarlig for nogen former for tab eller skader. Dette indebærer f.eks. tab af data og fortjeneste.

Jeg kan ikke drages til ansvar for direkte eller indirekte økonomisk tab. Dette omfatter – men er ikke begrænset til – driftstab, følgeskader, tab der kan henføres til mistede eller ændrede data og/eller avancetab.

Jeg kan aldrig stilles til ansvar for data beliggende på kundens egne server – herunder dine egne e-mails eller data liggende på dit webhotel.

Det er dit eget ansvar, at sørge for at alt materiale på hjemmesiden er gældende indenfor lovgivning omkring ophavsret. Jeg kan dermed ikke stilles til ansvar for brud af ophavsret, hvor det er din egen pligt at være berettiget til at bruge det anvendte materiale.

Jeg gør opmærksom på, at der kan opstå nedetid i forbindelse med redeligeringer af domæner eller ændringer i DNS, hvilket jeg heller ikke kan stilles til ansvar for. Dette kan f.eks. være nødvendigt ved opgradering / flytning af server.

Jeg kan ikke drages til ansvar, såfremt din hjemmeside eller webshop har/får nedetid eller fejl som følge af hosting eller, problemer med WordPress, temaet og de tilhørende plugins, eller i forbindelse med opdatering af disse.

Såfremt du rejser et erstatningskrav over for mig, kan dette under ingen omstændigheder overstige summen af projektets samlede pris eller summen af kundens samlede betalinger som er fundet sted de seneste seks måneder.

Jeg kan ikke kontrollere placeringer på diverse søgemaskiner. Dette betyder derfor også, at jeg ikke kan stilles til ansvar overfor faldende placeringer på søgemaskiner såsom Google, Bing eller Yahoo – hverken før, under eller efter lanceringen af en ny hjemmeside.
Jeg kan ikke drages til ansvar såfremt jeg er behjælpelige med juridisk vejledning – eksempelvis angående privatlivspolitik. Jeg anbefaler altid at gå til en fagkyndig ved juridiske gøremål.

Såfremt din hjemmeside og eller webshop hackes eller der af anden art kommer uautoriserede ind på hjemmesiden, kan jeg ikke drages til ansvar.

Hvis jeg udsender et tilbud på udførsel af et projekt, hvor det viser sig at opgaven ikke kan laves, så forbeholder jeg mig retten til at kunne annullere den pågældende aftale eller tilbagebetale dig for den del af opgaven, som ikke kan laves.

Ejerskab

Ved færdiggørelse af projekt overdrages alle rettigheder til dig. Dette inkluderer også koder, licenser osv. Det er herefter dit eget ansvar at opbevare og gemme disse oplysninger på en forsvarlig måde. Du kan ikke regne med, at jeg kan oplyse dem senere hen.

Bemærk, jeg ejer ikke noget af din hjemmeside, når projektet er afsluttet.

Markedsføring

Ved indgåelse af aftale med mig, accepterer du, at jeg må henvise til, og bruge de materialer vi producerer sammen i egen markedsføring, medmindre andet aftales.

Planlagt ferie og fri

En lille ulempe ved at være kunde hos en enkeltmandsvirksomhed: jeg holder fri (også fra indbakken) i weekender og på helligdage samt i ferier. Jeg overholder selvfølgelig vores aftalte deadlines.

Returret

Du har ingen returret på produkter og ydelser købt hos mig, da de alle er lavet specielt til dig. Men kontakt mig endelig, hvis du ikke er tilfreds, så finder vi nok en løsning.